Sık Kullanılanlara Ekle !

Elements From WordPress Now

Yeni Gündem TeknoBilgi
  • PaylaşBu Sayfayı Facebook' ta Paylaş

    Tomb Raider

    Tomb Raider 

    Lara hakkında bildiğiniz her şeyi unutun




    HABERİN FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN




    "Lara hakkında bu zamana kadar bildiğiniz her şeyi unutun, onu yeniden yaratıyoruz."

    Yukarıdaki giriş mesajı, aslında bu yazıda ilk bakışını atacağımız oyun hakkında, yapımcıların genel hatlarıyla söylediği şeylerin bir cümlede toplanmış hali. Tomb Raider film ve oyun serisini bilmeyen, duymayan kaldı mı bilmiyorum ama, son yıllarda bir düşüş yaşadığı gerçek.

    Bu düşüşün üzerinden belli bir zaman geçtiğinde, film serileri ile ilgi duyulan Tomb Raider markasının yeniden canlanması için birkaç deneme daha yapıldı oyun sektöründe. Kimileri oynadı, beğenmedi; kimileri ise hiç oynamadı, bu saatten sonra fayda olmaz düşüncesiyle. Lara'nın kendine ait olan ünü kulaktan kulağa yayıldığı gibi sona erdi.

    Lara is Lara

    Aslında bu ünün büyüklüğünü anlatmak için, az da olsa geçmişe dönmek gerekiyor. Lara Croft'un karşımıza ilk çıktığı sene olan 1996'da, o dönem için fazla yaygın olmayan "dişi karakter" olayıyla bir sükse yaptı oyun. Dönemin oyun alışkanlıklarına aykırıydı Lara'nın yaptıkları. Oyuncuların gördüklerinden daha farklı davranıyordu, görsel açıdan çok güzel zıplıyor, düşmanlarına karşı mücadele ediyordu. Ki o dönemki Lara'nın karakter modellemesi de, serinin ilk başta birkaç puan daha önde başlamasına en büyük etkendi. Hem alışık olmadığımız güzellikte bir kadın karakteri yönetiyorduk, hem de bu karakterin fiziksel özellikleri, bir erkeği baştan çıkartmaya yetiyor da artıyordu.

    Lara'nın ününün her geçen gün artması, bir nevi "kulaktan kulağa" kavramının yaşadığına dair kanıtlar sunuyordu bizlere. Google aracılığı ile bikinili fotoğrafları aranmaya başlanmış, Duke ile olan malum pozu üzerine çok fazla muhabbet dönmüştü. Oyuncular tarafından Photoshop ile üzerinde oynanan kadın karakterler konusunda zirveye oynayacak durumdaydı Lara.

    Oyunların çıkışları arasındaki süreler düşmeye başladı daha sonra. Oyuncular "ne oluyoruz?" sorusunu sormadan karşılarında yeni bir Lara buldular. Bu durum ilk başlarda keyifli gelse de, serinin genelindeki kalite bozulmasının herkes farkındaydı. Lara, eski tadı vermiyor, yaşadığı maceralar oyunculara yeterince iyi aktarılmıyordu. Bu durumu bilen yapımcılar da, Lara'nın hala kredisi olan fiziksel özelliklerine yüklendikçe yüklendi ama bu da ellerinde patladı. Lara'nın fiziksel özellikleri de oyunun satılmasına yetmedi.

    Lara is Change

    Şimdi, bu yeni "Lara" hakkında ortalarda dolaşan çok fazla bilgi var. Kimileri doğru, kimileri yalan; kimileri ise "olabilecek" bilgiler. Lara hakkında söylenen ilk durum, yazının başında da söylediğim gibi Lara'nın baştan aşağı değişeceği durumu. Kulağa, her ölen serinin canlandırılması kısmında verilen vaadlar gibi gelebilir, zaten şimdilik böyle. Yapımcılar, bu zamana kadar görülen, duyulan ya da izlenilen Lara'nın tüm özelliklerinin unutulması gerektiğini, karşımıza bu yeni oyunla birlikte yepyeni bir Lara'nın çıkacağını söylüyorlar.

    Bu yolda söylenilen ilk olay, Lara'nın 21 yaşındaki halini canlandıracağımız. Lara, okulundan yeni mezun olmuş ve bunun da gazıyla heyecanlı şekilde davranan bir arkeolog olarak karşımıza çıkacak. Hikâyenin buraya kadarki kısmı, Lara'nın "değişim" geçirmesi için gerekli alt yapıyı da sağlıyor.

    Yapımcıların değişiklik konusunda söylediklerinden bir tanesi, Lara'nın son zamanlarda kullanıldığı "seks objesi" durumunun değiştirilmesi yönünde. Lara'yı tam bir insan olarak ele alacaklarını ve bunu oyuna böyle yayacaklarını söylüyorlar. Bunun seriye getireceği güzellikten önce, Lara'nın "değişim" durumundaki ilk koşulu olmasını da ekliyorlar. Şöyle bir düşünüldüğünde, Tomb Raider serilerindeki o duygusal Lara'nın oyun olarak da karşımıza çıkmasını istediğimizi söyleyebiliriz sanırım.

    Yapımcıların söylediği ve benim dikkatimi çeken diğer bir özellik ise, Lara'nın yeteneklerinin oyun ilerledikçe gelişmeye açık olması. Yani Lara, duygusal özelliklerinin yanında koruduğu yeteneklerini de oyun boyunca geliştirebilecek. Zaten bunu yapımcılar, oynanabilirlik üzerine etki anlamında da katacaklarını söylüyorlar. "Bir sonraki aşamaya geçirebildiğiniz her yetenek, oyun sırasında sizin işinize yarayacak" mantığında bir şeyler gelecek gibi.

    Hikâye bildiğimiz kadarıyla şöyle: İlk gemi yolculuğuna çıkan Lara'nın gemisi, fırtına sonucunda batıyor ve Lara, bir adada ölüm kalım savaşı vermeye başlıyor. Yani "saf" aksiyon kısımdan çok, hikâyenin desteğiyle birlikte bu yöne de çekecek yapımcılar bizi. Zaten açık açık söylüyorlar, "Lara'nın yaşamına değer veren oyuncular yemek ve su bulmak zorundalar" diye.

    Oynanabilirlik konusundaki diğer bir yenilik ise, Tomb Raider serisinde eleştirilen noktalardan bir tanesi olan hedef kitlenme seçeneğinin oyundan kaldırılması. Artık Lara, düşmanlarını alt etmek için çok daha fazla çaba harcamak zorunda kalacak. Ki son oyunların "aşırı" kolaylığından yakınan oyuncuların için de güzel bir haber bu. Hedef alma demişken, Lara'nın oyun boyunca kullanacağı her türlü aleti en iyi şekilde harcamak gerekecek. Şöyle ki Lara'nın eline geçecek olan aletler, oyuncular tarafından "hayatta kalmak" için kullanılacak şekilde düzenlenmek zorunda. Oyunun geçtiği ada içerisinde karşımıza çıkacak olan kamplarda ise, bu aletlerin gelişimi için çeşitli seçeneklerle karşılaşmamız mümkün.


    Change is Lara

    Yukarıda bahsettiğimiz, ama yapımcıların ısrarla söyledikleri "Lara'nın duygusal yönü" olayını biraz daha açmak istiyorum.

    , Lara macera boyunca hayatta kalmak zorunda. Ve bu tamamen oyuncuların elinde. Oyuncuların Lara'yı kontrolü, Lara'nın macerası boyunca başından geçecek olayların da bir nevi tetikleyicisi oluyor. Karşılaştığı olaylardan sonra ağlayan bir Lara görebileceğiz. Lara'yı çok iyi tanıyan oyuncuların bile şaşıracağını ima ediyor yapımcılar. Bunu gerek duygusal anlamda, gerekse oyun boyunca karşımıza çıkacak olan animasyonlar ile gerçekleştireceklerini söylüyorlar.

    Yapımcılar teknik kısımlara fazla girmediler bu zamana kadar. Söyledikleri arasında, yaratacakları gerçekçi animasyonların desteğiyle karakterimiz ile bütünleşeceğimiz var. Sağa sola uçmak görsel anlamda yine güzel gelecek bizlere ama, herhangi bir yerini çarpan Lara'nın o kısmı artık moraracak. Kanayacak. Ama şu ana kadar yayınlanan, profil görsellerine bakıyorum da, çamur içerisinde kalmış olan Lara bile çok güzel.

    "Performance capturing" olarak geçen teknik de bu oyunda yer alacak. Böylece yapımcılar, söyledikleri animasyon gerçekçiliğini çok daha rahatlıkla yakalayacaklarını düşünüyorlar.

    Lara is Lara

    Bu oyun ile birlikte, Lara'nın yeniden doğuşuna şahit olacağımız söyleniyor. Özellikle GameInformer forumlarında oyun üzerine çok güzel sohbetler dönüyor. Göz atmanızda fayda var. Yapımcıların Lara'yı yeniden yaratırken vurgu yaptıkları son olay ise, Lara üzerinden yapılan değişikliğin aslında tüm Tomb Raider markasına yönelik olduğu. Bu oyun ile birlikte, son senelerde ününü kaybeden seriyi yeniden kazanmayı planlıyor Crystal Dynamics.

    Yapımcıların yapacaklarını söylemesi ve bunların "gerçekten" olacağını belirtmesi, oyuncuların ilk defa karşılaştığı bir durum değil. Bu zamana kadar çok fazla yapımcıdan çok çeşitli vaatler duyduk ve bunların gerçekleşmeyen kısmı ne yazıkki gerçekleşenlere oranla çok daha büyük. Crystal Dynamics ekibi ise böyle olmayacağını belirtiyor ve var olmayan herhangi bir şeyi söylemediklerini söylüyor.

    Lara Croft oyun dünyası için nasıl bir fenomen ise, Lara üzerinden gidecek bir değişiklik de gerçekleşmeden o kadar fenomen olacaktır. Bir iki görsel ile bu kadar heyecanlanan oyuncular, bir de bu sözlerin gerçekleştiği anı görünce ne duruma girecekler, hiçbir fikrim yok.

    Kaynak: oyungezer.com.tr

    pith10.tr.gg
Tıkla Yönlendirsin
Alıntı Haberler
CHİP Online
Ayın Videosu
Archives
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol